Under årens lopp har Situationsanpassat Ledarskap fått kritik hur väl den fungerar i praktiken. Nu har det kommit en ny ledarskapsmodell: Situationsanpassat Ledarskap 3.
Vad påverkar samarbetet i teamen? Ingen grupp är den andra lik men det finns vissa givna principer för att skapa framgångsrika team som vi kommer att gå igenom i denna artikel.
Samarbetets strukturella faktorer handlar om att identifiera förbättringar, sätta tydliga mål, delegera ansvar och befogenheter, utveckla effektiva metoder och arbetssätt med mera.
Hur kan vi skapa en företagskultur med effektiva problemlösare på alla nivåer i organisationen? Hur kommer det sig att vi inte kompetensutvecklar alla i systematisk problemlösning?
Syftet med förändringar är att skapa effektiva flöden i processerna och bli mer resurseffektiv, stärka kulturen och öka kundnöjdheten vilket leder till förbättrade resultat.
Vågar vi sträcka oss till att säga; sluta att förändra och börja i stället att förbättra - eftersom en förändring garanterar ingen förbättring medan en förbättring garanterar en förändring?