Tillväxt & Lönsamhet (1 dag)

Så strukturerar ni försäljningsarbete genom hela organisationen.

Om workshopen:

Inom de flesta branscher är basen för framgångsrik försäljning relationer och förtroende.

Varje gång någon på ert företag möter en kund finns möjlighet till merförsäljning men har era säljare och övrig personal samsyn på hur ni ska agera och uttrycka er för att attrahera såväl nya som att säkerställa befintliga kundrelationer?

Ett utmärkt sätt att samla in och dokumentera hela företagets säljkompetens är att genomföra en heldags säljutvecklande workshop där vi tillsammans går igenom ett 20-tal viktiga frågeställningar rörande era säljprocesser och säljkultur.

Resultatet blir er säljhandbok som beskriver hur ni som företag gemensamt beslutat er för hur er försäljning ska bedrivas framåt.

Ur innehållet:

  • Säljplanering och prospektering – vill vi få fler nya kunder – var ska vi börja leta?
  • Vad säger vi när vi kontaktar kunder för att bli deras naturliga val framåt?
  • Subjektiv eller objektiv kundnytta – hur och på vilket sätt ska vi presentera oss när vi träffas?
  • Uppföljning av säljmöten, förhandlingar och offerter – vad är det kunden vill ha hjälp med?
  • Löpande kundvård och merförsäljning – Key Account Management på riktigt – inte bara en titel.
  • Social Selling och eget nätverkande – alla kan bidra om vi bestämmer oss för hur.
  • Motivation kräver motiv – alla ska ro åt samma håll och förstå både hur och varför.

Syfte och mål:

En väldigt rolig och utvecklande dag som bidrar till att öka förståelsen för era nuvarande säljprocesser och framförallt hur fler medarbetare kan vara med och bidra till era framtida försäljningsframgångar.

Pedagogik:

Våra utbildningsprogram bygger på engagemang och delaktighet som skapas genom ”learning by doing”, erfarenhetsutbyten och praktiska workshops. Här kan du läsa mer om hur vi använder olika pedagogiska verktyg.

Övrig information:

Workshopen vänder sig till företag och alla medarbetare som har kundkontakt. Inga förkunskaper krävs. Workshopen genomförs i form av grupparbeten, diskussioner och erfarenhetsutbyte.
Dokumentation och arbetsmaterial delas ut på morgonen. Efter avslutad workshop sammanställs och dokumenteras allt framtaget material som presenteras och följs upp av workshopledaren